گوج گنو

برداشتهای احسان و ایمان رضائی

گوج گنو

برداشتهای احسان و ایمان رضائی

نخستین شب سینمایی نهنگ در بندرعباس برگزار شد


نخستین شب سینمایی نهنگ ، یادمان سید حسن بنی هاشمی از فیلمسازان سینمای آزاد ایران و هرمزگان به همت موسسه فرهنگی هنری فانوس خیال و انجمن سینمای آزاد هرمزگان در روز تولد این فیلمساز برجسته هرمزگانی 17 آذر ماه در شهر بندر عباس و در سالن کانون پرورش فکری کودک و نوجوان برگزار شد . در این مراسم دو تیزر  ساخته جلیل درویشی فیلمسازا هرمزگانی مقیم شهر اصفهان که برای جشنواره حسنات ،که به همت زاون قوکاسیان در سال گذشته برگزار شده بود و در حاشیه آن نیز مراسم بزرگداشتی برای حسن بنی هاشمی برگزار شده بود پخش گردید و همچنین تیزری ساخته احسان رضائی که برای دومین جشنواره اردیبهشت و اولین نکوداشت حسن بنی هاشمی در کشور که در حاشیه این جشنواره در سال 86 برگزار شده بود نیز به نمایش در آمد . در ادامه جلسه شهاب آبروشن رئیس هیئت مدیره انجمن سینمای آزاد هرمزگان توضیحاتی پیرامون روند برگزاری شب سینمایی نهنگ در سالهای آینده را برای حاضرین  تشریح کرد و افزود از سال آینده این شب سینمای به صورت مراسم آکادمی فیلم نهنگ برگزار خواهد  شد و بهترین فیلم سال هرمزگان توسط اعضای رسمی انجمن سینمای آزاد هرمزگان و به صورت رای گیری از اعضای این آکادمی مشخص خواهد شد و یک تندیس تحت عنوان تندیس نهنگ به بهترین فیلم سال هرمزگان اهدا خواهد شد .

در ادامه جلسه فیلم کوتاه نهنگ از ساخته های سید حسن بنی هاشمی محصول سینمای آزاد ایران تولید  سال 1352 به نمایش در آمد.  و همچمنین در ادامه جلسه دو فیلم از فیلمسازان معاصر استان هرمزگان با عنوان شبی از جنس خواب ساخته شیما کهوری نژاد بندری  و با من حرف بزن ساخته علی رضا احمدی به نمایش در آمد و مورد نقد و بررسی قرار گرفت . لازم به ذکر است مدیریت جلسه نیز بر عهده مهندس محی الدین خطیب از منتقدین سینما در استان هرمزگان بود .  در ادامه به گزارش تصویری نخستین شب سینمایی نهنگ توجه فرمایید .

پی نوشت : در این جلسه پیشکسوتان عرصه سینمای آزاد در هرمزگان چهره هایی همچون منصور نعیمی و بشیر اولی بندری و عبدی  محب و سیسی پور   و چند عزیز دیگر نیز حضور داشتند .

پی نوشت :همچمنین این شب مصادف بود  با  تولد علیرضا احمدی فیلمساز خوب هرمزگانی که اینجانب به ایشان تبریک گفته و آرزو ی موفقیت در کارهایشان را دارم .

عکسها از منیژه آقایی




نظرات 2 + ارسال نظر
احسان ن شنبه 18 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:29


سینمای هرمزگان بهانه ای یافته برای گفتن حرف هایش...
مم نون از گزارشت
علیرضای احمدی تولدت مبارک

خواهش

ادریس شنبه 18 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:35 http://abi-sourati.blogsky.com

به امید تداوم چنین اتفاق های خوبی

امید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد