گوج گنو

برداشتهای احسان و ایمان رضائی

گوج گنو

برداشتهای احسان و ایمان رضائی

مشاور هنری استاندار هرمزگان

محمد سایبانی بازیگر پیش کسوت هرمزگانی به عنوان مشاور هنری استاندار هرمزگان منصوب شد . ضمن تبریک به محمد سایبانی عزیز برایش آرزوی موفقیت دارم . امیدوارم بخش فرهنگ و هنر از این انتخاب استاندار هرمزگان بیشرین بهره را ببرند و این نقطه پایانی باشد بر تمامی مشکلات تکراری هنرمندان و هنر هرمزگان که بر کسی پوشیده نیست .

افسوس برای یک لذت بزرگ

این چند خط کوتاه را در جواب  دوست عزیزم شهاب آبروشن می نویسم که متنی را در شبکه  اجتماعی منتشر کرده است .

دوست قدیمی (این  دوست قدیمی جز اصطلاحاتی بوده  که من دیشب استفاده کردم در صحبتهام )شهاب عزیز همانطور که از  شخصیت بنده پیداست ،بشدت از این نوع نامه نگاری ها استقبال می کنم و برام جز لذت های بزرگ به حساب می آید . اما افسوس که امروز صبح دبیران و مدیران جشنواره نهم اردیبهشت بنده رو از هر گونه اظهار نظری منع کرده اند! . وعده نامه نگاری ما انشالله روز بعد از اختتامیه نهمین جشنواره اردیبهشت . و بنده بی صبرانه منتظرم . اما یه کم کملطفی کرده ای دوست قدیمی ،هم مطالب رو کامل نگفتی و هم  اسمی از من نیاورده ای و در لفافه نوشته ای و این من را بر آن داشت تا حداقل دوستان مخاطب رو در جریان بزارم که اون فرد معلوم حال من بوده ام . با سپاس

نشست هم‌اندیشی نهمین جشنواره ملی فیلم و عکس اردی‌بهشت

به گزارش دبیرخانه نهمین جشنواره ملی فیلم و عکس اردی‌بهشت، نشست هم‌اندیشی با اهالی فرهنگ و هنر استان در روز شنبه 24اسفندماه در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار خواهد شد.

دبیرخانه جشنواره نهم هدف از برگزاری این گردهمایی را تعامل و همفکری بیشتر با پیشکسوتان،صاحب‌نظران و فعالان حوزه فرهنگ و هنر عنوان کرد.
از تمامی هنرمندان، پیشکسوتان، برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان دوره‌های پیشین جشنواره دعوت به‌عمل می‌آید در صورت تمایل در این نشست صمیمانه حضور یافته و جهت برگزاری جشنواره با کیفیتی قابل قبول، یاری‌رسان مجریان نهمین دوره اردی‌بهشت باشند.
تیم برگزارکننده این دوره از جشنواره‌ی ملی فیلم و عکس اردی‌بهشت نیز به عنوان میزبان در این هم‌اندیشی حضور خواهد داشت و ضمن احترام به تمامی نظرات، پذیرای انتقادات و پیشنهادهای ارزنده حاضرین خواهد بود.

مکان برگزاری: فرهنگ‌سرای طوبی بندرعباس، سالن فرهنگ

زمان: 1392/12/24 ساعت 18

فراخوان نهمین جشنواره فیلم و عکس اردیبهشت منتشر شد

به گزارش خبر گزاری ایسنا :

ه گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس، نهمین جشنواره فیلم و عکس اردیبهشت هرمزگان از تاریخ 28 تا 30 اردیبهشت 93 در بندرعباس به صورت ملی در دو بخش فیلم و عکس برگزار می شود.

رییس ستاد این جشنواره مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان حجت الاسلام حسین مرشدی همچنین مهرداد امیرزاده و حسام الدین انصاریان به عنوان دبیران بخش فیلم و عکس این دوره انتخاب شدند.

با توجه به اینکه این جشنواره هشت دوره به صورت مداوم برگزار شده و نهمین دوره آن در هر دو بخش فیلم و عکس به صورت ملی است سایت رسمی این جشنواره نیز راه اندازی شده که افراد شرکت کننده با مراجعه به این سایت میتوانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

مهلت ارسال آثار نیز 10 اسفند 92 تا 25 فروردین 93 اعلام شده همچنین بعد از اتمام این تاریخ انتخاب و بررسی آثار انجام می شود.

داوری بخش فیلم نیز در تهران با داوری کیانوش عیاری، سعید عقیقی،  فاطمه معتمد آریا، هومن بهمنش و بهرام عظیمی انجام می شود.

در بخش عکس نیز استادانی همچون دکتر حمیدرضا سِوِری، دکتر مهدی مقیم‌نژاد، گوهر دشتی، شهریار توکلی و محمد غفوری  عکسهای هنرمندان را داوری می کنند.

گفتنی است در این دوره از جشنواره بخش انتخاب فیلم نامه نیز به فراخوان اضافه شده که داوری آن بر عهده سعید عقیقی، سعید قطبی‌زاده و سعید آرمات است.


برای دریافت فراخوان جشنواره به سایت جشنواره ملی فیلم و عکس اردیبهشت  مراجعه فرمایید .


فیلمساز هرمزگانی جایزه ویژه جشنواره کل گراش را دریافت کرد .

یوسف محمود پور فیلمساز هرمزگانی مقیم هنگویه فرامرزان بستک با فیلم مستند برزه موفق به دریافت جایزه ویژه بخش میراث فرهنگی از دهمین جشنواره فیلم کل گراش شد . منبع خبر +


دولت تدبیر و امید در هرمزگان

منتخب عکسهای خبرگزاری ایسنا

دبیران نهمین جشنواره ملی فیلم و عکس اردیبهشت هرمزگان منصوب شدند

با حکم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان دبیران نهمین جشنواره ملی فیلم و عکس ادریبهشت هرمزگان منصوب شدند.

اردیبهشت9


به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین حسین مرشدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با صدور احکام جداگانه ای دبیران بخش فیلم و عکس نهمین جشنواره ملی اردیبهشت هرمزگان را منصوب کرد.

براساس این احکام مهرداد امیرزاده به عنوان دبیر بخش فیلم و حسام الدین انصاریان به عنوان دبیر بخش عکس نهمین جشنواره ملی فیلم و عکس اردیبهشت هرمزگان منصوب شده اند.


حکم دبیر بخش فیلم جشنواره به شرح زیر است:


جناب آقای مهرداد امیرزاده

نظر به تعهد، شایستگی و تجارب جنابعالی به موجب این حکم به عنوان دبیر بخش فیلم نهمین جشنواره ملی فیلم و عکس اردیبهشت منصوب می شوید. امید است با استعانت از خداوند منان و استفاده از تمامی ظرفیت ها و تعامل و هماهنگی با هنرمندان در انجام امور محوله موفق، موید و پیروز باشید.


حکم دبیر بخش عکس جشنواره بدین شرح است :


جناب آقای حسام الدین انصاریان


نظر به تعهد شایستگی و تجارب جنابعالی و به موجب این حکم به عنوان دبیر بخش عکس نهمین جشنواره ملی فیلم و عکس اردیبهشت منصوب می شوید. امید است با استعانت از خداوند منان و استفاده از تمامی ظرفیت ها و تعامل و هماهنگی با هنرمندان در انجام امور محوله موفق موید و پیروز باشید.

 

 

سه فیلم از هرمزگان در جشنواره کل گراش

سه فیلم از یوسف محمود پور فیلمساز هرمزگانی مقیم هنگویه فرامرزان بستک به جشنواره فیلم کوتاه کل گراش راه یافت .محمود پور با سه فیلم برزه - نمکو  و گرن در این جشنواره حضور دارد .