۰ نفر
۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۱

شهرام شکیبا

فیلم‌های تبلیغاتی کاندیداها نکته مهمی است. مدت‌هاست که حرف و حدیث و شایعه پیرامون این فیلم‌ها وجود دارد و این که چه کسی، چه کسی را فیلم می‌کند و غیره... حالا پاسخ سؤال‌ها پیدا شده. هنوز فیلم‌ها را ندیده‌ام، ولی با توجه به اینکه هم کاندیداها را می‌شناسیم و هم کارگردان‌ها و فیلم‌هایشان را، براساس پیش‌بینی برایتان می‌نویسم که هر کسی چه چیزی می‌سازد.

گدایان تهران
اثر مجید مجیدی (برای میرحسین موسوی)

بازیگران: رضا ناجی، حسین محجوب، حمید لولایی، گوهر خیراندیش و سایر محرومان و رنج‌دیدگان

خلاصه داستان: سیدحسین بچه سیدی فقیر است که در خانواده‌ای مؤمن و معتقد زندگی می‌کند. همه خانواده کلاً یک جفت دمپایی تا به تا دارند که به ترتیب ایفای نقش می‌پوشند و می‌روند با آن ماهی قرمز می‌فروشند و کار ساختمانی می‌کنند و رنج فراوانی می‌کشند اما هرگز از آرمانخواهی دست نمی‌کشند. سیدحسین وقت‌های بی‌کاری نقاشی می‌کشد و سخت درس می‌خواند.

سیدحسین پس از سال‌ها نخست‌وزیر می‌شود. بعد، 20 سال می‌رود باز کتاب می‌خواند و نقاشی می‌کشد. او حالا آمده تا رئیس‌جمهور شود. در فلاش‌بک‌های داستان او را می‌بینیم که انشایش را می‌خواند: «می‌خواهید در آینده چه‌کاره شوید؟»

سرافکنده
اثر علی رویین‌تن (برای دکتر محسن رضایی)

بازیگران: هیچ اطلاعی از آنها در دست نیست.

خلاصه داستان: کسی چیزی از خلاصه داستان این فیلم جنگی، عشقی، اقتصادی و ائتلافی نمی‌داند. فقط گفته می‌شود که این فیلمنامه بارها در شوراهای ارزشگزاری و ارزیابی و نظارت رد شده است و موضوع آن به اسمش ربط دارد.

خشم اژدها
اثر: بهروز افخمی (برای مهدی کروبی)

بازیگران: هدیه تهرانی، بهروز افخمی، نیکی کریمی، بهروز افخمی، ابوالفضل پورعرب، بهروز افخمی، فریبرز عرب‌نیا، بهروز افخمی، بروس‌لی، بهروز افخمی، جومونگ، بهروز افخمی، ژان کلودون‌دام، بهروز افخمی، جمیله کدیور، بهروز افخمی، جکی‌جان، بهروز افخمی، غلامحسین کرباسچی، بهروز افخمی، آرنولد شوارتزینگر، بهروز افخمی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابطحی، بهروز افخمی، سیلوستر استالونه، بهروز افخمی، عبدالکریم سروش، بهروز افخمی، جمشید هاشم‌پور و بهروز افخمی.

موسیقی متن: ساسی مانکن

خواننده ترانه: ساسی مانکن (براساس ترانه‌ای از عبدالکریم سروش)

خلاصه داستان: همه عصبانی‌اند و داد می‌زنند. گودزیلا علیه گیدورا اعلام جنگ کرده. جومونگ و بروس‌لی و آرنولد و فرانکی و راکی و عبدالکریم سروش با یک عده از بچه‌های جوادیه دعوایشان شده. همه‌جا به هم ریخته. کروبی عصبانی شده. داد می‌زند. در همه نماهای فیلم افخمی کنار کروبی دیده می‌شود و...

جان‌سخت 2
اثر شمقدری (برای محمود احمدی‌نژاد)

بازیگران: اسفندیار رحیم‌مشایی (نقش اول)، اسفندیار رحیم مشایی (نقش دوم)، اسفندیار رحیم مشایی (نقش سوم) و الی آخر.
همه کسانی که تحت پوشش کمیته امداد هستند، پابرهنگان جهان، هوگو چاوز (بازیگر مهمان خارجی)، علی‌آبادی، بذرپاش و... غلامحسین الهام اینا در سایر نقش‌های باقیمانده.

خلاصه داستان: چندین هزار تن سیب‌زمینی و میلیاردها دلار پول نفت در قالب ایران‌چک مانده که هیچ نیازی به آنها نیست. لذا آنها را به مردم می‌دهیم تا پول نفت سرسفره‌شان باشد. لذا ازدحام می‌شود. فیلم در نماهای اکستریم لانگ‌شات و هلی‌شات ازدحام را نشان می‌دهد که مچ‌کات می‌خورد به تصویر بازیگر اصلی که پیرمردهای فقیر و بچه‌های درمانده را می‌بوسد و برای جهان نامه می‌نویسد و هیچ چیز مانع او و جان‌سخت و فداکاری‌های او که در شبانه‌روز 20 ساعت را صرف تقسیم پول نفت در قالب صدقه می‌کند، نمی‌شود. (شاید این داستان ادامه داشته باشد.)

بذرپاش در قزوین
بنا نداشتم امروز به اخبار بپردازم اما چون روزنامه ما «خبر» چاپ نمی‌کند، براساس وظیفه‌شناسی در امر اطلاع‌رسانی به عرض می‌رسانم که دادسرای قزوین روزنامه وطن امروز را مورد پیگرد قضایی قرار داده. طبیعتاً مدیر مسئول این روزنامه که یکی از مدیران پرتلاش و جوان کشور یعنی آقای بذرپاش است، باید به زودی در دادسرای قزوین حضور به‌هم رساند. برای این مدیر جوان و پرتلاش و دارای پشتکار و رایحه خوش، پیروزی و موفقیت و بهروزی و سلامت و غیره آرزو می‌کنیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 9080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضوان IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۳
    0 0
    سید جان! بعد از مدت‌ها یک طنز جان‌دار نوشتی و حسابی ما را سرحال آوردی. به خصوص بخش بهروز افخمی که معرکه بود. امیدوارم فضای خود به خود طنزآلود انتخابات حالا حالاها ادامه داشته باشد.
  • بی نام IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۵
    0 0
    فقط خدا نكند كه اين داستان ادامه داشته باشد
  • بی نام IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۸۸/۰۳/۲۷
    0 0
    لطفا اسم كتاب هاي آقاي شكيبا رو بنويسيد.خيلي جالب مي نويسن.