گوج گنو

برداشتهای احسان و ایمان رضائی

گوج گنو

برداشتهای احسان و ایمان رضائی

تحریم در مقابل توهین

اینجانب دیدن فیلم مستند زارهای ابرام به کارگردانی آقای حامد ذوالفقاری را به دلیل اینکه کارگردان این فیلم اهل استان فارس می باشد و در جریانات اخیر از سوی مردم فارس به مردم هرمزگان توهین هایی صورت گرفته است  دیدن این فیلم مستند را تحریم می کنم . و ترجیح می دهم به جای حمایت از یک فیلمساز استان فارسی از یک هنرمند هرمزگانی حمایت کنم  آنهم با بلیط سه هزار تومان !!  حتی با وجود اینکه فیلم درباره یکی از بزرگترین  اسطوره های فرهنگ این استان یعنی منصفی باشد

البته ناگفته نماند بنده با شخص آقای ذوالفقاری هیچگونه مشکل شخصی ندارم  کما اینکه ایشان حداقل می توانست در محیطهای مجازی که در اختیار دارند از مردم هرمزگان حمایت می کردند بعد فیلمشان را بابلیط سه هزار تومان برای مردم هرمزگان می فروختند ! ..


نظرات 11 + ارسال نظر
امید دوشنبه 6 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 10:55

باهات موافقم .

پدرام الف دوشنبه 6 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 14:36

در واقع وجود انسانهایی مثل شماست که باعث میشه هنر این استان همینقدر سطحی و کوچه بازاری بمونه

در واقع شما چون از لحاظ سطح هنری خودتون رو بسیار پایین تر از اون میدونید که بتونید با خارج از استان رقابت کنید ، خواستین از این موقعیت سو استفاده کنید برای مطرح نشدن دوستان دیگر در هرمزگان

شکی نیست که از هر لحاظ سطح آقای ذوالفقاری ازبنده بالاتر است . بنده به عنوان یک هرمزگانی که شاهد بودم به خاطر زیاده خواهی مردم استان فارس و توهین هایی که به مردم استان هرمزگان شد چند تن از مردم و هنرمندان استان در بازداشتگاه بودند و موجب اذیت و آزار قرار گرفتند وجدانم اجازه رفتن و دیدن فیلم آقای ذولفقاری را نمیداد .! بنده چیز زیادی از آقای ذولفقاری نخواستم گفتم فقط در این بل بشو می شد که ایشان به عنوان یک هنرمند برجسته استان فارس و یک آدم فرهیحته حداقل در محیطهای مجازی از مردم هرمزگان حمایت می کردند . واگر همین امروز هم این کار را بکنند بنده به تماشای فیلم ایشان خواهم نشست و حتی حاظرم ده برابر بیشتر بهای بلیط را بپردازم . پایدار باشی دوست عزیز (:

لی دوشنبه 6 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 17:17 http://leee.us

اینکه نظرت بر تحریمه محترم اما دلیل تحریمت به نظرم ارتباط مستقیمی با نظر سازنده ی فیلم نسبت به وقایع اخیر استان هرمزگان نداره،
شاید خیلی ها نظری به وقایع اخیر هرمزگان نداشته باشند، آیا دلیل بر اینه که مقصرن؟

شهاب شما دیگه چرا ؟! ما که نگفتیم اقای ذولفقاری نیاد بندرعباس فیلم بسازه ایشون می تونه هزار تا فیلم در مورد منصفی یا هر چهره فرهنگی دیگه ای بسازه . مثل خیلی از فیلمسازی شهرای دیگه که وقتی هوا خنکتر میشه میان هرمزگان و فیلم و سریال خودشون رو مسازن و می رن - نسبتش با قضیه جداسازی مثل نسبت شما می مونه که یک اتفاق ناگواری برات پیش اومده اون بیاد جلوی خونه شما کاملا بی تفاوت بدون اینکه حتی یه تسلیت بگه واسه خودش شستک بزنه و بگه به من چه که تو ناراحتی اون موقع شما چه احساسی داری ؟ بنده فقط یک اظهار نظر کردم دلیل عصبانیت برخی از دوستان رو اصلا متوجه نمی شم !! بعدش کسی نگفت که ذولفقاری مقصره ما از ذولفقاری و ذولفقاری ها که ادمهای فرهیخته هستند توقع حمایت داریم نه اینکه تقصیر رو به گردن بگیره !

م.س سه‌شنبه 7 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 07:45

تو فکر می کنی کی هستی که ذوالفقاری با ندیدن فیلمش از طرف تو ضرر کند او مخاطبان خودش را دارد و تو فکر می کنی که خیلی آدم بزرگی هستی به اصطلاح سر پیازی ... خوب نبین این علم کردن ندیدن فیلم یه جورایی مثل حکایت برادر حاتم طایی می ماند.

دوست عزیز حضرت استاد
بنده آدم مهمی نیستم بنده خودمم ولی شما خودت نیستی و همینقدر شجاعت نداری که اسم خودت رو کامل بنویسی تا بتونیم درباره این موضوع دیالوگ کنیم ! من به عنوان یک شهروند هرمزگانی فقط اظهار نظر کردم ولی دلیل عصبانیت شما همشهری محترم رو اصلا متوجه نمی شم !!

امید سه‌شنبه 7 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 14:37

وقتی باهات غیر منطقی رفتار می کنند ، وقتی شرم رو خوردن و حیا رو قی کردن ، اگه سرتو بندازی پائین و دستتو بزاری رو سینه که « بعله آقا ، بفرمائید ، صفا آوردید ! » ، نمیگن عجب روشنفکر مودب و باکمالاتی ، میگن یارو بالا خونه اش اجاره است ، خله .
بنابراین یه بار دیگه میگم ( حالا هر کی هم هر نظری که داشته باشه ، محترم ) من باهات موافقم احسان .

من هم با شما موافقم امید جان

م.س سه‌شنبه 7 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 15:11

دلیل عدم پیشرفت استان هرمزگان همین پرداختن به تعصبات بی جایی است که ره به ترکستان برده است. واقعیتی است که همه ما هرمزگانی ها باید بپذیریم.

م.س
اتفاقا کارشناسان نظر دیگری دارند بر خلاف نظر شما و می گویند مردم هرمزگان چون تعصب خاصی به نسبت دیگر استان های کشور به استان و شهر خود ندارند دچار چنین مشکلاتی شده اند و این تعصبات استانی در شهرها و استانهای برخوردار و نسبتا با امکانات بیشتر کشور بیشتر دیده می شود محققین می گویند آنها به دلایل مختلفی بر روی شهر و استان خود متعصبترند تا هرمزگانی ها و برای همین هست که چه از نظر وسعت و چه از نظر کیفیت می خواهند شهرشان را توسعه ببخشند و آنرا گسترده تر کنند و بر خلاف آنها هرمزگانیها هستند که خیلی برایشان فرقی نمی کند و یک ضرب المثل بین قدیمهای بندری هست که میگویند هر کی شاه شد ما هم رعیت

لی سه‌شنبه 7 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 16:52 http://leee.us

من کامنت بالا رو با عصبانیت نذاشتم که الان میگی عصبانی هستی.
خب من هم بحثم بر سر اینه که چون یک شخص واکنشی نشون نداده (که این امر یک امر کاملا شخصیه) نباید گارد گرفته بشه نسبت به رفتارش، همین.

احساس کردم یکم عصبانی شدند دوستان منظور با شخص خاصی نیست خب من هم گفتم آقای ذولفقاری انتظار واکنش هم از طرف ما نداشته باشه همین !

محمد سایبانی چهارشنبه 8 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 09:09 http://mahibali.blogsky.com/

احسان رضایی عزیز
1 - گمان کنم می شود فیلم های فیلم سازان هرمزگان را تحریم کرد که بعد از این همه سال درباره ابراهیم منصفی فیلمی نساخته اند در صورتی که حامد ذلفقاری طی پنج سال با هزینه شخصی خودش این کار را کرده . و اگر خدای نکرده مثلا فاطمه رضایی از پیش ما سفر کند حتی یک پلان درست و درمان از ایشان وجود ندارد و قطعا قصابی سر کوچه شما نباید در این مورد احساس مسئولیت کند بلکه کسان دیگری در این شهر هستند که من گمان می کنم لازم است برای خود وظایفی تعریف کنند.
2 - وقتی در گاوبندی به مردم و مسئولین گفتم هنرمندان هرمزگان می توانند هنرمندان استان فارس را در اعتراض به الحاق با خود همراه کنند خیلی خوشحال شدند و البته در آن لحضه پر از احساس و شور دوستی مثل احسان رضایی را از قلم انداخته بودم .
3- خبر دارید چندی پیش در مقبره سعدی شیراز تجمعی اعتراضی نسبت به الحاق صورت گرفته و تجمع کنندگان همبستگی و دوستی خود را با مردم هرمزگان اعلام کرده اند (( دوستان من گمان می کنید چه کسانی پشت ماجرا بوده اند ))
4 - در زیر بیانیه اعتراضی هنرمندان نسبت به الحاق بخشی از هرمزگان به استان فارس امضای کامران حیدری فیلم ساز شیرازی دوست و همکار حامد ذلفقاری هم وجود دارد و اگر آن روز تلفن حامد ذلفقاری خط داده بود قطعا امضای او هم پای بیانیه بود.
5 - و پنج برادر من ، فکرش را بکن اگر حامد ذلفقاری قصد داشت در زمان اکران فیلم زار های ابرام در باره مسئله جدا سازی بخش هایی از هرمزگان گپ میزد و اعتراض خود را به این مسئله اعلام می کرد . ولی با این رفتار عجولانه و بدون فکر جنابعالی و دوستان ماجرا چقدر لوس می شود اگر حامد این کار را بکند .

محمد سایبانی استاد عزیز
1- کسی مخالفتی با فیلم ساختن آقای ذولفقاری نداشته و ندارد کما اینکه این تنها فیلمی نیست که درباره منصفی ساخته شده خانم فریدی و شهاب آبروشن و فرهاد فرزاد هم به شکلهای مختلفی به ابراهیم منصفی پرداخته اند . اینکه می گویی دیگران میایند با هزینه شخصی دارند فیلم می سازند یک بحث انحرافی است و اصلن محل بحث ما نیست چون منصفی دارای پتانسیلی است که می تواند هر شخص سرمایه گذار فرهنگی را در پایان ماجرا بر حسب سود و زیانش راضی به منزل بفرستد .
2- در مورد دوم باید عرض کنم وقتی بنده با یاسین بهرامی صحبت کردم و موضوع دختر دانشجویش را که بعد از شنیدن خبر بازداشت پدرش دچار تشنج شده والان هم دچا لکنت زبان شدید شده و تحت درمان است را شنیدم وجدانم این اجازه را نداد که به تماشای فیلم آقای ذولفقاری بنشینم و یا وقتی شنیدم مردم استان فارس بعد ازینکه خبر اتصال فارس به دریا را شنیده اند هلهله و شادی کرده و شیرینی پخش می کردند
3- بله خبر دارم ولی اطلاعی از پشت پرده آن ندارم چون اطلاع رسانی نشده بود و هم اکنون هم اطلاع رسانی نشده که چه کسی پشت پرده این کار است ولی فقط می دانم یک شهروند استان فارسی به نام امید بلاغتی در روز نامه شرق مطلبی را در حمایت از مردم هرمزگان نوشته است
4- بنده از آقای کامران حیدری تشکر می کنم از حمایتشان نسبت به مردم هرمزگان
5- مورد پنجم یک مورد کاملا شخصی است و به خود آقای ذوالفقاری بر می گردد که ایشان بین غرور خودشان برای وارد نشدن به یک مساله که به قول شما لوث شده و حمایت از مردم هرمزگان یکی را انتخاب می کنند البته .
6- آقای سایبانی عزیز بنده هم به عنوان یک شهروند هرمزگانی حق اظهار نظر دارم و نظرم را درباره نمایش فیلم زارهای ابرام گفته ام و در مطلبم اشاره کرده ام که اینجانب دیدن این فیلم را تحریم می کنم نگفته ام همه بیایند تحریم کنند آنها می توانند در مجموع صحبتها را شنیده و خودشان اتخاب کنند
7- محمد جان خود شما در محیطهای مجازی پیشنهاد تحریم کنسرت مجید خراطیها را مطرح کردی ولی کسی اعتراضی نکرد ولی وقتی بنده این موضوع را درمورد آقای ذولفقاری مطرح کردم که مورد مشابهی بود دوستان با عصبانیت تمام موضع گرفتند ومن دلیل این عصبانیت را همچنان نمی فهمم !!!
8- امیدوارم سرنوشت آ قایان حیدری و ذولفقاری به سرنوشت مرحوم جناب دکتر ناد علیان دچار نشود . آمین

محمد سایبانی چهارشنبه 8 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 09:16 http://mahibali.blogsky.com/

یه فیلمساز بهتره با فیلم ساختن کارش رو پیش ببره وگر نه که فیس بوک پر از اساتید بی عمله که تنها فعالیتشون گیر دادن به کار های عملی دیگرانه

محمد جان در جواب این کامنت فقط می تونم بگم امیدوارم سر نوشت دکتر احمد نادعلیان بار دیگر تکرار نشود. آمین

رهگذر چهارشنبه 8 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 14:40

خوندن نظرات جالب بعضی از آقایون ، آدمو یاد ماجرای دوستی خاله خرسه میندازه متاسفانه . یکی نیست بهشون بگه توی این شرایط ، اگه نمی خوای همراهی کنی لااقل سکوت کن و نظاره گر باش ، مطمئن باش کسی بهتون اعتراض نمیکنه .

متاسفانه منظور شمارو دقیق متوجه نشدم چه کسانی هستند !

ایمان رضایی چهارشنبه 8 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 15:27

یه سوال از اقای سایبانی با ذکر نقل از کامنت خودشون دارم...یه فیلمساز بهتره با فیلم ساختن کارش رو پیش ببره وگر نه که فیس بوک پر از اساتید بی عمله که تنها فعالیتشون گیر دادن به کار های عملی دیگرانه(پایان نقل قول ) اقای سایبانی برهان اکبری و یاسین بهرامی بخاطر حمایت و همراه شدن با مردم هرمزگان اتفاقات خوبی برای ایشان نیوفتاد...ایا از نظر شما انها که یک تئاتری و نویسنده هستند کار اشتباهی کرده اند؟؟؟ چون با منظق شما یه هنرمند فقط باید با کارش حرکتی کند نه با حضور فیزیکی....لطفا پاسخگو باشین...یا اینکه فقط فیلم سازها باید اینکار را بکنند یا یه تعدادی فیلم ساز خاص؟؟؟ چون بنده بیاد دارم یه فیلم ساز هرمزگانی خیلی به پرو پایه دکتر نادعلیان پیچید با وبلاگش نه با فیلمش نظرتون درباره ان فیلمساز چیست ایا کارش درست بود یا مثل ما غلط کرده بود که نظرش را گفته؟ ؟؟؟شاید از نظر شما تعداد افراد محدودی حق حرف زدن دارند...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد