گوج گنو

برداشتهای احسان و ایمان رضائی

گوج گنو

برداشتهای احسان و ایمان رضائی

تدبیر

چشم در مقابل چشم


متاسفانه چند وقتیست صحبت از الحاق بخشهایی از استان هرمزگان به استان فارس به گوش می رسد و حتی عده ای صحبت از امضای این دستور توسط وزیر محترم کشور دولت تدبیر و امید نیز در این باره می کنند .

در این زمینه چند نکته هست که خدمت مسئولین ذیربط با این موضوع، متشکل از وزیر محترم کشور نمایندگان محترم استان فارس - استاندار فارس - مردم محترم استان فارس و نمایندگان استان هرمزگان در مجلس و استاندار استان هرمزگان ارائه می گردد تا شاید تدبیر کنند .


برادران ،این توجیهی که مسئولین محترم استان فارس می کنند مبنی برا اینکه برای اجرای پروژه های اقتصادی و ایجاد اشتغال زایی برای مردم محترم استان فارس بخشهایی از دریای خلیج فارس در منطقه گاوبندی (پارسیان هرمزگان ) باید به استان فارس الحاق شود بشدت مردود است .

زیرا در هیچ کجای دنیا تا به حال سابقه نداشته برای سرمایه گذاریهای عمرانی و اقتصادی بخش از تقسیمات کشوری یک مملکت را تغییر دهند همین الان هم بدون تغییر در مرزهای استانها می توان کارهایی اقتصادی انجام  داد ! مگر در کشور منطقه آزاد نداریم ؟ منطقه آزاد قشم، کیش، چابهار ،هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاریٍ هولدینگهای استان فارس در مناطق آزاد وجود ندارد.

مردم محترم استان فارس می توانند در این هولدینگها سرمایه گذاری کرده واشتغال زایی کنند . اگر هموطنان عزیز ما در استان فارس  نیت کرده اند که بخشی از دریای  خلیج فارس رای برای امورات گمرکی استفاده کنند بسم الله کسی مانع نیست.گر می توانی بستان بزن ولی نه با توهین و تحقیر مردم یک سر زمین دیگر . میتوان با تاسیس هولدینگ ها و شرکتهای بزرگ برای مردم محترم فارس و برای اشتغال زایی این عزیزان  از این مدل کارهای محترمانه انجام داد نه بخشی از سرزمین یک استان که به هر حال چندین سال با این شرایط جغرافیایی شناخته می شود را از آن جدا کنیم.


حتما برادران عزیز مسئول می دانند که این کارشان  تحقیر و توهین به مردم یک استان ،  که در اینجا هرمزگان است تلقی می شود ؟ توهین تحت این عنوان که مردم هرمزگان نتوانستند از مرزهای استانشان دفاع کنند ؟ این مسئله با بی تدبیری شما برادران دارد به یک مسئله حیثیتی تبدیل می شود .برادران محترم چه سودی از تحقیر هموطن خود می برید ؟ چرا به قول رئیس جمهور محترم جناب دکتر روحانی با زبان تکریم با یکدیگر گفتگو نکنیم ؟ مردم هرمزگان چه هیزم تری به شما فروخته اند که  باید آماج توهین ها و تحقیرهای شما قرار بگیرند ؟ برادران با این کارتان بذر کینه را در بین مردمان هرمزگان نسبت  به مردمان محترم  فارس نکارید. !

با این رفتار بی تدبیر شما بین مردم دو استان که سالیان طولانی در کنار هم همچون دو برادر و هم وطن زندگی کرده اند کینه ای  شکل خواهد گرفت که در پشت خود توهین و تحقیر نیز به همراه خواهد داشت .

آیا شما به دنبال ایجاد تفرقه در کشور هستید؟ با کاشتن این بذر کینه می خواهید  در آینده چه چیزی را درو کنید ؟ خدای نکرده می خواهید در آینده ای دور  یا نزدیک از  این کینه هایی که می کارید جنگهای قومی به راه  بیاندازید ؟ وقتی  بین دو استان را شکراب می کنید معلوم نیست سرنوشت کشور درادامه به کجا خواهد کشید؟  آیا به بار منفی روانی این موضوع به لحاظ استراتژیک اندیشده  اید ؟ چرا با یک  حرکت نابخردانه و بدور از تدبیر خود در همان مسیری گام بر می دارید که دشمن خارجی به دنبال آنست و آن هم چیزی نیست جز نزاع و درگیری قومی که محصول کاشتن همین بذرهای کینه در بین دو مردم استان است ! که حاصل این تصمیمات شاید عمدی شما برادران برای ایجاد همیچن فضایی است . برادران ما از شما توقع شفاف سازی داریم دقیقا منظور شما  از این حرکات چیست؟  اگر بحث اقتصادی مطرح است که نگارنده راه کار ارائه کردم خدمتتان . اگر مسئله دیگری است لطفا شفاف سازی کنید در غیر این صور شما عوامل نفوذی دشمن بخصوص اسرائیل هستید ؟ چون به نظر می آید این شیوه جنگ وجدال های قومیتی و در نوردیدن مرزها در دنیا فقط و فقط از یک دیدگاه نشاءت می گیرد و آنهم صهیونیسم است!!!   بنده به عنوان یک شهروند ایرانی هرمزگانی خواهان شفاف سازی مواضع ارائه گنندگان و امضا کنندگان این طرح با مواضع رژیم صهیونیستی هستم .!

پی نوشت ها :

1- نظر امام جمعه بندرعباس در اینباره 


2- نظر نمایندگان هرمزگان در این باره 


3-نظر مردم هرمزگان در این باره : برخی نمایندگان هرمزگان گفته اند در صورتی با جدایی بخش کوشکنار موافقت می کنند که در ازای آن بخشی از استان فارس به هرمزگان ملحق شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد