گوج گنو

برداشتهای احسان و ایمان رضائی

گوج گنو

برداشتهای احسان و ایمان رضائی

تخریب هویت

از رنجی که می بریم !

سر راست برویم سر اصل مطلب بهتر است . ساحل سورو واقع در غرب شهر بندر عباس در حال تخریب است . این تخریب به وسیله احداث خط اتوبان در حال انجام است اتوبانی که ساحل محله پشت شهر بندرعباس را به میدان اسکله شهید باهنر وصل می کند .

نگارنده معتقد است این تخریب یک تخریب فرهنگی و هویتی است . سورو پیش ازین که بندرعباس وجود داشته باشد و جود داشته است. با سابقه بیش از 1500 سال ( می توانید به منابعی که در انتهای مطلب ذکر می شود رجوع کنید ) ساحل سورو با بکر بودنش می تواند یک محل بسیار مناسب برای اکوتوریسم باشد  حتمن مسئولان تصمیم گیرنده شهر بندرعباس که انشالله با سواد هستند و دارای مدارک عالیه دانشگاهی و همراه با چاشنی ادعا در این زمینه مطالعاتی داشته اند . بیشتر کشور های دنیا چه آنها که دارند ! بشدت به این مقوله توریسم اهمیت می دهند و چه آنها که ندارند بشدت به دنبال بدست آوردن این موقعیت بسیار مناسب اقتصادی و فرهنگی برای کشور خود هستند . تصور بفرمایید کشور ترکیه را بدون مسجد ایا صوفیه و  همچنین کشور ایتالیا را بدون آن معماری بسیار خیره کننده آنوقت چه می ماند ازین کشور هایی که نام بردم ؟! و کشور خودمان را بدون تخت جمشید و یا میدان نقش جهان و ...و ... ... الی آخر بنده یقین دارم مسئولین شهر ازین مسائل اطلاع دارند مسئولی که برای تصدی گری  اداره امور یک استان یا شهر دوره مهم مدیریت استراتژیک را طی کرده است ازین مطلب بدیهی آگاه است پس اشکال کار کجاست ؟. چرا فکر می کنید هر ساحلی خاکی را باید آسفالت کرد ؟ چرا فکر می کنید خیابان دو بانده نشان و نماد توسعه پایدار یک مملکت است ؟ چرا فکر می کنید عبور ازدحام آمیز ماشینها از ساحلی تاریخی و فرهنگی و هویتی یک شهر نشان پیشرفت خواهد بود ؟ آیا شما دچار عدم اعتماد به نفس هستید ؟ آیا شما مسئولین خجالتی هستید که فکر می کنید که چهار تا در و دیوار گلی موجب آبرو ریزی است؟ و بایدآنرا بشدت و خیلی سریع تبدیل به دیواری سیمانی با نمای اکر کنید؟ تا زیبا تر به نظر برسد ؟ چشم انداز فرهنگی شهری مثل بندر عباس را  چگونه دیده اید ؟ آیا چشم انداز توریسم و گردشگری در یک شهر را  سنگ فرش کردن ساحلهای خاکی می بینید ؟  و زدن چند آلاچیق فایبر گلاس و به راه انداختن بساط قلایان میوه ای می دانید ؟ خب این کار را که انجام داده اید در ساحل گلشهر و رسالت جنوبی  این کافی نیست ؟ قطعا موافقان طرح احداث جاده در سال حل سورو همان هایی هستند که بشدت احساس می کنند باید پشت مقبره کورش در پاسارگاد سد احداث شود و از زیر میدان امام در اصفهان مترو عبور کند!!  نکنید آقایان نکنید این یک خیانت فرهنگیست ! هویت فرهنگی چیزی نیست که یک شبه و یک یکماهه بدست آمده باشد که بشود یک شبه آنرا نابود کرد . نابودی روستای 400 ساله جمال احمد کافی نبود که کمر به قتل سورو بسته اید ؟!؟ با احداث خیابان در ساحل خواجه عطا چه گلی به سر مردم شهر زدید که حالا در سورو بزنید ؟

 ادامه دارد .....

رجوع کنید به +

رجوع کنید به +

رجوع کنید به +

رجوع کنید به +

رجوع کنید به +




نظرات 9 + ارسال نظر
منا دوشنبه 27 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 10:11 http://radiomona.blogsky.com

:-(
خیلی غمگین بود.
حالا با این غم چطور شما را به بازی وبلاگی شب یلداییم دعوت کنم؟
اگر دل و دماغ داشتید در بازی شرکت کنید.
سپاس

سلام آره واقعا غمگینه ):
اما در بازی وبلاگی شرکت می کنم سپاس از شما

سورویی دوشنبه 27 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 21:52

تخریب ساحل سورو برای ساخت پلاژ بانوانه البته ازبین بردن ساحل به هربهانه ای گناهی است نابخشودنی تاانجا که میدانم حتی رعایت حریم شصت متری را هم نکرده اند تازه مگر ساحل فروشی است که کسی بخواهد درحریمش ساخت وسازکند

این یک بهانه است می خوان سرو ته ساحل رو اینجوری ببندند و کم کم تبدیلش کنن به اتوبان . البته برای بعضی ها بد نمیشه !!

احسان ن سه‌شنبه 28 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 16:22


احسان جان یاد کایزن گامبا افتادم جایی ک مهرداد میاد توضیح می ده و فید میشه ب موسیقی رامی

دقیقا !!!

هادی سه‌شنبه 28 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 20:51 http://www.bnd4ever.blogfa.com

راست اگفتی.ایشو همش تخرب هویتن.نظرت در مورد تبادل لینک چن؟

در خدمتیم

کانون وبلاگ نویسان برتر استان دوشنبه 4 دی‌ماه سال 1391 ساعت 09:38 http://kvh.parsiblog.com/

با سلام

مطلب شما در کانون ثبت گردید.
لطفا پس از بروز رسانی وبلاگ خود به ما اطلاع دهید یا لینک مطلب خود را برای ما ارسال نمایید.
موفق باشید.

مرسی

مجید جمشیدی دوشنبه 4 دی‌ماه سال 1391 ساعت 23:44 http://www.majidjamshidi.blogsky.com/

متاسفانه جای مثل بندرعباس، با این موقعیت جفرافیایی باید در ایران باشه که به راحتی بشه هر بلایی سرش اورد

بله متاسفانه

کانون وبلاگ نویسان برتر استان پنج‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1391 ساعت 15:08 http://kvh.parsiblog.com/

با سلام
تیر عمود وسط باغ بهشت؛آیا جا به جایی شهدای گمنام شهر بندرعباس کار درستی است،از شما دوست گرامی تقاضا می شود در این موج وبلاگی شرکت کنید ؛شما می توانید مطلبی را در این ضمینه کار کنید یا طبق یک نظر در کانون استان موضع خود را در مورد جا به جایی شهدا به ما اعلام کنید؛لطفا در این موج وبلاگی شرکت کنید.
جهت اطلاع از موضوع جا به جایی شهدا به لینک زیر مراجعه کنید:
http://kvh.parsiblog.com/Posts/621/%D8%B1%D9%88%D8%B4%D9%86+%D8%B4%D8%AF%D9%86+%D8%B9%D9%84%D8%AA+%D8%AC%D8%A7%D8%A8%D8%AC%D8%A7%D9%8A%D9%8A+%D8%B4%D9%87%D8%AF%D8%A7%D9%8A+%DA%AF%D9%85%D9%86%D8%A7%D9%85+%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2+%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86+%D9%87%D8%B1%D9%85%D8%B2%DA%AF%D8%A7%D9%86/

GuestIcele یکشنبه 28 آبان‌ماه سال 1396 ساعت 19:36 http://gdhyuei23kol.com/

guest test post
<a href="http://gdhyuei23kol.com/">bbcode</a>
<a href="http://gdhyuei23kol.com/">html</a>
http://gdhyuei23kol.com/ simple

GuestIcele دوشنبه 6 آذر‌ماه سال 1396 ساعت 13:15 http://gdhyuei23kol2.com/

guest test post
<a href="http://gdhyuei23kol2.com/">bbcode</a>
<a href="http://gdhyuei23kol2.com/">html</a>
http://gdhyuei23kol2.com/ simple

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد