گوج گنو

برداشتهای احسان و ایمان رضائی

گوج گنو

برداشتهای احسان و ایمان رضائی

یک فیلمساز بوشهری در جشنواره فیلم فجر

آخرین ساخته احسان عبدی پور در میان نامزدهای حضور در جشنواره فیلم فجر قرار گرفت. این کارگردان بوشهری ضمن اعلام این خبر گفت: «فرم درخواست حضور در جشنواره را تکمیل و ارسال کرده ایم و امیدوارم در این دوره از جشنواره حضور داشته باشیم».
فیلم ارسالی عبدی پور به جشنواره فجر "توریست" نام دارد که آبان ماه امسال در جشنواره کودک و نوجوان اصفهان موفقیت های فراوانی کسب کرد.

"توریست" در بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان در اصفهان، پروانه زرین بهترین فیلم ویدیوی بلند،، پروانه زرین بهترین کارگردانی، دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه ،پروانه زرین و دیپیلم افتخار بهترین بازیگر را به خود اختصاص داد.

داستان این فیلم درباره "مجتبو" پسر بچه 10 ساله ای است که در خانه ای توریستی در یکی از روستاهای اطراف کرمان با پدر و مادر و خواهرش زندگی می کند .توبیاس پسربچه آلمانی که به همراه پدر و مادرش در خانه ی آنها اقامت دارند در اثر حادثه ای که ناشی از شیطنت مجتبوست ، آسیب می بیند . مجتبو از کاری که کرده پشیمان است و کسی به او می گوید که اگر قبل از خوابیدن توبه کنی و رضایت بگیری ، گناهت ثبت نمی شود . مجتبو در طول 4 شبانه روز به دنبال توبیاس شهر به شهر می رود که رضایت بگیرد و در این مدت مراقبت می کند که به خواب نرود.

عبدی پور در دوره گذشته جشنواره فجر با فیلم "همسنگار" موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم و کارگردانی شده بود.

وی درباره حضور در جشنواره سی ام فیلم فجر گفت: «تنها مسئله ای که هم اکنون درباره "توریست" وجود دارد تبدیل فیلم به 35میلی متری است که امیدوارم با انجام این کار حضور موفقی در جشنواره فجر داشته باشیم».

عوامل ساخت "توریست" به شرح ذیل می باشند:

تصویر بردار: احسان کفاش

صدابردار: محمود کاشانی

برنامه¬ریز و دستیار کارگردان: عبدالرحیم صاحب الفصول

نورپرداز: عباس اهوازی –

طراح صحنه و لباس: عباس حسین زاده

گریمور:جلال امیری مرند

بازیگران: سید محمد حسینی ، محمد صالح پور شیخ علی ، یدالله شادمانی ، رضا درویشی ، محمد علی علی آبادی، مهدی افشار ، مهدی جعفری و فتانه سید جعفری

منبع:روزنامه آنلاین با هم
در اینجا می توانید مصاحبه احسان عبدی پور را بخوانید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد