گوج گنو

برداشتهای احسان و ایمان رضائی

گوج گنو

برداشتهای احسان و ایمان رضائی

راه برون رفت

شایعه هایی در شهر هست تحت عنوان کناره گیری عبداله خداکریمی از انجمن سینمای جوان بندر عباس اگر این شایعه موثق باشد در موقعیت فعلی انجمن سینمای جوان بندر عباس با بحرانی جدی مواجه خواهد شد وآن هم بحران انتخاب رئیس جدید خواهد بود . نگارنده برای برون رفت از این بحران طرحهایی دارد و از آنجا که بنده مدیون انجمن سینمای جوان هستم بر خود فرض دیدم این راه ها را بیان کنم حالا دوستان خود هر جور صلاح می دانند . در ضمن اشاره کنم که بنده و چند تن دیگر از اعضا شاید روزی نیازمند انجمن سینمای جوان بودیم اما اکنون دیگر این نیازمندی با گسترش بخش خصوصی در سینمای استان برطرف شده؛ تنها کارکرد انجمن تربیت نیروی انسانی برای آینده سینمای هرمزگان است که هیچ روشن نیست .


۱- سینمای هرمزگان اگر بنا بر رشد و توسعه دارد باید همه گروها و و باندها درو هم جمع شوند با تفرق کاری از پیش نخواهیم برد وبر همین اساس باید کسی زمام مدیریت انجمن را بدست بگیرد که همه بر سر آن اتفاق نظر و اجماع داشته باشند تا در دوره مدیریتش همان متفقین به کمکش بیایند و کارها را پیش ببرند .


۲-برای رسیدن به مورد اول فقط یک راه بیشتر وجود ندارد و آن هم تشکیل یک مجمع عمومیست .یعنی اینکه سینمایی هایی در یک عصر گرم تابستانی دور هم جمع بیایند و کسانی که تمایل دارند برای بدست گرفتن امور سینمای جوان به عنوان مدیر جدید خود را  به عنوان کاندیدا  معرفی کنند  و در همان  جلسه طرح ها و  اهدافشان را برای توسعه انجمن در طی یک سخرانی  بازمان محدود که به صورت مساوی بین همه کاندیداها تقسیم شده بیان کنند و اعضا مجمع بعد از جمع بندی رای های خود را به گلدان بیاندازند و مدیر جدید معرفی شود .



۳- البته در جلسه مذکور یک نفر هم به نمایندگی از طرف ارشاد آنجا حضور داشته باشد و مجمع را صورت جلسه کند و فرد معرفی شده به دفتر مرکزی معرفی شود تا از آنجا رئیس جدید معرفی گردد.


۴- با این کار دیگر بهانه دست هیچ گروه یا فرقه و باند خاصی نیست چون بیشتر اعضا به فرد منتخب رای داده اند . ودموکراسی انجام شده است .



۵- اعضا بعد ها می توانند با ثبت اهادف بیان شده از کاندیدای منتخب او را در طول دوره مدیریتش مورد سوال قرار دهند  و اهدافشان را از وی مطالبه کنند .



۶- از همه مهمتر باید در اسرع وقت انجمن عکس هم به همین شکل مثل دیگر شهرهای ایران به صورت مستقل از انجمن سینما فعالیت خود را شروع کند و با تشکیل مجمع عمومی عکس همین روند را دنبال کنند (بابا جان اگر نخوردیم نون گندم حداقل از دست استانهای همسایه نگاه کنیم و کپی برداری چیز بدی نیست . همین قدر ارزه درما هست فک کنم با اینهمه اهن و تلپ.)


زیاده عرضی نیست برای سینما و سینما گران استان هرمزگان آرزوی موفقیت و سلامت روح و تن دارم .

   



وسلاموعلیکم و رحمته الله و برکاتوه .   


     احسان رضائی . عضو انجمن سینمای جوان ایران دفتر بندر عباس .

مدیر عامل جدید

مدیر عامل جدید انجمن سینمای جوانان ایران منصوب شد.

هاشم میرزاخانی که پیش از این رئیس هیئت مدیره انجمن سینمای جوانان ایران بود به عنوان مدیر عامل انجمن منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری سینما میرزاخانی که پیش از این رئیس هیئت مدیره انجمن سینمای جوانان ایران بود به عنوان مدیر عامل انجمن منصوب شد. از سوابق وی می توان به فارغ التحصیلی رشته کارگردانی از دانشکده صدا وسیما ، تهیه کننده و کارگردان فیلم های کوتاه و مستند در رسانه ملی و مشاور معاونت سینمایی وزارت ارشاد نام برد.

منبع :خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر 
5995


مدیریت معکوس

با خبر شدم حسام الدین انصاریان عکاس هرمزگانی و رئیس کانون عکس انجمن سینمای جوان بندر عباس از کار بر کنار شده اند .این خبر کمی عجیب به نظرمی رسد .انصاریان مدت سه سال در این سمت مشغول به کار بود و دراین سه سال به جرات می توان گفت مرد شماره یک جشنواره فیلم و عکس اردیبهشت انصاریان است.بدور از انصاف است  با همه شاید اختلاف سلیقه ای که با هم داریم از مدیریت خوبش یر جشنواره عکس اردیبهشت چشم پوشی کنم . کاملا واضح و روشن می شود رشد و توسعه جشنواره اردیبهشت را در طی این سه سال مشاهده کرد .علت بر کناری ایشان از این سمت برایم روشن نیست و تعجب می کنم چگونه کسی در مسئولیتی که به او واگذار شده به نحو احسن و بیش از حد انتظار ظاهر شده و از هر کسی که به نوعی با عکاسی هرمزگان سرو کار دارد؛ نمره قبولی دریافت می کند ؛به یکباره کنار نهاده می شود .همین یکی دوماه پیش یادم هست انصاریان با حضور در برنامه دو قدم مانده به صبح در کنار استاد افشین شاهرودی از اهداف و برنامه های آینده اش سخن می گفت و همینطور جناب شاهرودی اصرار به تداوم جشنواره عکس اردیبهشت داشتند که حتی جناب امیرزاده هم با تماس تلفنی که با برنامه داشتند پنج سال آینده جشنواره را تضمین کردند ولی امروز که این خبر را شندیم متعجبم و نمی دانم چه اتفاقی در حال رخ دادن است ؟!!!


اما یک پیشنهاد :

دیگر وقت آن فرا رسیده که حوزه عکس و فیلم در هرمزگان از لحاظ مدیریت از یکدیگر مستقل عمل کنند . تا به امروز کانون عکس بندرعباس زیر نظر رئیس انجمن سینمای جوان بندرعباس مدیریت و اداره شده است و شاید ریشه اختلاف هم دراین نقطه تلاقی باشد که به یکباره مدیریت معکوسی اینچنین رخ می دهد.امیدوارم هر چه سریعتر مثل سایر شهرهای صاحب عکاسی در ایران بندر عباس هم صاحب یک کانون مستقل عکاسی بشود تا شاهد چنین مدیریتهای معکوسی نباشیم به واقع می توان گفت امروز عکاسی هرمزگان چوب ضعف مدیرت در حوزه فیلم را می خورد وتاوان پس می دهد.


یادداشتی از محمد ذاکری

یاددادشتی از محمد ذاکری درباره مارادونا و فوتبال