گوج گنو

برداشتهای احسان و ایمان رضائی

گوج گنو

برداشتهای احسان و ایمان رضائی

سی ؛دو ؛چک

                                             سی "  دو " چک

اندر احوالات برگزاریها

دو- نمی دانم تا به حال برایتان اتفاق افتاده که ساعتی زودتر در محل برگزاری مراسمی حاضر شده باشید؟ برای من قدیمها زیاد اتفاق می افتاد  و می دیدم افرادی پشت میکروفون  حاضر شده و چنین می گویند :((123"123"آزمایش می کنیم سی دو چک هوف"هوف"هوف"تم تم تم"  یک یک یک)) به نظرم این اواخر کمتر شاهد این سنت دیرینه باند و بلندگو و میکروفنیم  در اکثر برگزاریهای  ریز و درشت جیغ و داد میکروفن است که به آسمان می رود واعصاب حاضرین را تحت و الشعاع قرار می دهد. نمی دانم مشکل کجاست اما میتوان با برگزاری کنفرانسی این موضوع مهم را بررسی کرد مثلا عنوان کنفراس این باشد :((کنگره آسیب شناسی اهمیت صدابرداری در برگزاریها یا اصلا صدا چه اهمیتی دارد(جمله سر هم است )))وتوی همان کنگره یکی در باره اینکه برگزاری مرتب و منظم یک مراسم نشان دهنده وجود نظم وهدف در ارگان برگزار کننده است . سخنرانی کند وبا این شعر خاتمه دهد که رنگ رخسار خبر می دهد از سر ضمیر.

ر-۴دی ماه جشن سینمای هرمزگان وهمزمان افتتاح سینما ستاره شهر با حضور معاون وزیر در امور سینمایی برگزار شد  . نقد هایی پیرامون جشن داشتم که صادقانه  خدمت مسئول مربوطه به صورت حضوری و شفاهی عرض کردم ( در زمینه صدابرداری-افردی که تقدیر شدند- مجری – نوع برگزاری -  پخش تیزرها) اما در اینجا توضیحاتی را لازم می دانم تا شاید مخاطبینی که آنشب در جشن حضور داشته اما  از آن مطلع نبوده اند یا دچار گیجی شده اند" از اتفاقات افتاده .

.تاخیر در جشن سینما که هر ساله در 21 شهریور برگزار می شود بعلت آماده نبودن سینما ستاره شهر بوده که باتاخیر 4 ماهه بر گزار شد .

.(مهرداد امیر زاده – خوبیار سالاری – علی رضا احمدی – شهاب آبروشن)

علت تقدیر افراد نامبردگان در جشن؛را هیابی فیلمهای ا ین عزیزان به جشنواره فیلم کوتاه تهران است .علت تقدیر از احسان وایمان رضائی انجام یک طرح تحقیقاتی تحت عنوان

طرح مستند و مکتوب سازی رخدادهای سینمای استان از آغاز تا۱۳۸۶ بود که    قراراست توسط وزارت ارشاد در قالب کتابچه ای منتشر شود . این توضیحات را دادم چون مجری برنامه آقای عوض پور فقط اسا می دوستان را قرائت نمود و هیچ روشنگری نکرد که چرا  و به چه علت یک گروهان آدم بالای سن رفته اند.  که این از ضعفهای دیگر جشن آنشب بود باقی تو ضیحات را از مسئولان مربوطه بخواهید .

اما اتفاق بجایی که افتاد تغییر نام سینما تازه تاسیس ستاره شهر به پیشنهاد آقای همایون امیرزاده به سینما شهرزاد مجموعه ستاره شهر بود. چرا که سینما شهرزاد اولین و جدی ترین سالن سینما در هر مزگان بوده است ومجموعه ستاره شهر در محل سابق سینما شهرزاد بنا شده است . 

می - از شهر خبر می رسد که ۸۸ جوان فیلشان یاد هندوستان کرده . کمر همت بسته ؛ستادی به همین عنوان تشکیل داده ؛در بین خودشان انتخابات برگزار کرده .۱۱ نفر انتخاب شده اند . بعضی اعتراض کرده که چرا ما جز این ستاد نیستیم.فضولی درجواب گفته حالا که ما عضو ۸۸نفر هستیم چه گلی به سرمان زده ایم که تو بزنی . می گویند در جریان انتخابات ۱۱ نفر از ۸۸ نفر بود که ظریفی وسط مجلس بلند شده پرسیده اول معلوم کنید طرف خیال آمدن دارد یا نه بعد کاسه داغتر از آش شوید .که جواب رسیده خاموش ؛ آمدن یا نیامدن مساله نیست مساله تست دموکراسیست. بعد الاهه ای از آسمان به زمین آمده به دانشگاه رفته خواستند کولاکی به راه بیندازد. دیدند هر چه زور می زند نمی شود؛ به نتیجه رسیدند پتانسیلش موجود نیست . همان ظریف برگشته گفته این که شعارهای سال ۷۵ است؟ما می خواهیم دموکراسی ۸۸ را تست کنیم .ظریف ادامه داده در این ۱۲ سال چه فیلمها که ساخته شده ؛ چه تئاتر ها که اجرا شده ؛چه شعرها که سروده شده ؛ چه کتاب ها که نوشته شده؛ چه سی دی ها که پخش شده ؛ چه آدمهایی که رفته اند ؛ چه آدمهایی که آمده اند ؛چه دید گاههایی که عوض شده و این دید گاه های عوض شده با کسی تعارف ندارد . حال شیخ باشد یا که سید.

فا- بزرگترین فرش خاکی جهان در جزیره هرمز بر زمین نقش بست اتفاق بس شگرفی بود که به همت جوانان پر شور هرمزگانی عملی شد (نام نمی برم جون حال و حوصله جواب پس دادن ندارم) مهمترین نکته این فرش عدم حمایت حامی همیشگی" اداره کل فرهنگ ارشاد هرمزگان از این پروژه است و به دلیل اطلاع رسانی بسیار ضعیف از سوی دو طرف ماجرا چه مدیران پروژه و چه مدیران ارشاد در باره این عدم همکاری و حمایت" و چون اطلاعاتی در دست نیست نمی توان تحلیلی ارائه داد . در واقع فضای افکار عمومی در این باره مه آلود است . کاش دوستان توضیحات بیشتری در این زمینه که چرا همکاری اتفاق نیفتاده " مشکل کجا بوده؟ اینطرف چه گفته؟ آنطرف چه جواب داده؟ به شکلی واضح و روشن بیان می کردند تا می توانستیم بیشتر بنویسیم.

نکته دوم فرش ؛  چالش قلمی بین دکتر نادعلیان و دوستان ساحلنشین است که امیدوارم ختم به خیر شود و هر دو طرف دیدی جهان شمول تر یه قضیه داشته باشند.

سل- آنکه می گرید یک درد دارد آنکه می خندد هزار درد (وودی آلن)

مظفر شنبه پور بندری بازیگر تلویزیون و  تئاتر استان درگذشت .مظفر اگر چه با درد زندگی می کرد" با درد نفس می کشید" با درد اجرا می کرد" اما پیام آور درد نبود .شادی می داد" روح می بخشید" امید منتشر می کرد (هر وقت میخام دربارش بنویسم اشکم میاد)

خنداندن مردم کار راحتی نیست و معروف است که می گویند آن هم خنداندن  مخاطب ایرانی که  کار بسیارسختی است. خیلی ها  زور زدند اما نتواستند لبخند بر لب مردم بیاورند اما مظفربا استعداد شگرفی که داشت در کارش موفق بود . برای خنداندن نیاز است که شما ریتم را بشناسی" مخاطب را بشناسی" یعنی جامعه شناس باشی " اعتماد به نفس داشته باشی مد یومی که کار می کنی را بشناسی .باز هم تاکیید می کنم خیلی ها زور می زنند اما نمی توانند .

کاش بتوانیم درک کنیم که انسانها دارای قابلیتهای مختلفی هستند و اگر کم خونند" تالاسمی دارند " نقص عضو دارند"  ناتوانند اما انسانند وانسان مرکز هستی است.

کاش با مظفر مهربانتر بودیم چه اشکالی داشت توی جشنواره تئاتر" نمایشی که مظفر آماده کرده بود به همراه دوستانش" که همگی دچار همین مشکل مظفرند به صحنه می رفت. 6 تا کار توی جشنواره بود همه با موضوع تعزیه امام حسین (ع) ". امام حسینی که شعارش آزادی و محبت است و می گوید اگر دین ندارید لا اقل آزاد باشید چه اشکالی داشت محبت می کردیم و کار مظفر در جشنواره حضور می یافت ؟ می دانید چقدر تاثیر درروحیه این عزیزان و مظفر می توانست ایجاد کند. نمی دانید . 

مراسم بزرگداشتی در فرهنگسرای طوبی برایش برگزار کرده بودند کلیپی از کار های مظفر در حال پخش بود مردم می خندیدند و گریه می کردند من هم می خندیدم وگریه می کردم.

لا- فیلم آبی ابریشم در جزیره قشم و روستای در گهان به کار گردانی محمد بزرگنیا و  بازی رضا کیانیان – داریوش ارجمند – بهرام رادان در حال فیلمبرداری است محمد بزرگنیا یک فیلم بسیار بسیار دوست داشتنی دارد بنام کشتی آنجلیکا که خیلی دوست می دارم .

سی – فیلم جدید خوبیار سالاری به نا م (چند فرسنگ)کلید خورد این فیلم باز هم در حال  وهوای بشکرد می گذ رد.

 در پایان ناگهان به یاد محمد سایبانی افتادم نمی دونم چرا  ودوست دارم بنویسم ممد جان دوست دارم.       


نظرات 18 + ارسال نظر
روح اله بلوچی شنبه 14 دی‌ماه سال 1387 ساعت 07:58 http://www.parparook.blogsky.com

سلام
دوست من دوست داشتنی نوشته بودی ...شاید هم استرس قلم به تو منتقل نشده بود. قلمت پر دوات و وجودت پر توان
دیشب فیلمی دیدم تحت عنوان " سبکیهای تحمل ناپذیر بار هستی"
حتما میدم ببینی ....

شرمنده نمودی
بیار ببینیم

بهشب شنبه 14 دی‌ماه سال 1387 ساعت 07:58 http://behshab.blogsky.com/

دو- آره ستون جالبی میتونست باشه.
ر-شما و ممد سایبانی پیشنهاد تعغییر نام سینما را دادین.
می-این ظریف که جلسه 88 اظهار نظر کرد واقعا ظریف است؟
فا-من با دوست مشترک موافقم نیاز نیست در همه برنامه ها حتما ارشاد حامی باشد.
سل-اگر بازبینها اعتقاد داشتند کار مظفر ضعیف است.میتواننستند در بخش جنبی اجازه ابراز وجود به این گروه را بدهند تا این گروه نو پا انگیزه پیدا کند.اما این لطف هم دریغ شد.
لا-موفق باشند.
سی-موفق باشد.

حیف شد صادقانه وبا تمام وجود برای لاتیدان نوشته بودم

مرتضی نیک نهاد شنبه 14 دی‌ماه سال 1387 ساعت 10:42

سلام احسان.. نقدی که به جشن سینما داشتی کاملا بجا بود.. البته دوست داشتم به خاطر تریبونی که داری زودتر دست به قلم شی..شرمسارم که هنوز نمی تونیم یه جشن برگزار کنیم..!! خیلی افسوس خوردم بعد از اینکه به سرعت خودم رو رسوندم بندر تا جشن و حال و هواش رو از نزدیک احساس کنم.. ولی به ناچار مراسم بزرگداشت.پاس داشت و نمی دونم چی چی دوستانی رو که به خارق العاده ترین شکل ممکن از سفره پهن شده به عنوان تیزر تبلیغاتی برای معرفی خودشان استفاده کردند..دلم سوخت برای دوستان هنرمندم مهرداد.خوبیار.شهاب و علیرضا... سینما گرانی که در روز سینما سینما زده شدند..(احسان به نظرت من..تو..اون..اونا..آنها( هنرمندان و حومه ) که روی صندلی ها نشسته بودند می تونستند متوجه شن که توی مراسم رسمی سینمایی نشستن..و کمی باید از اون شوخی ها..بگو بخند های معمول و تیکه پرانی های غیر طبیعی کم کنند تا ما محکوم نشویم که احتمالا بی فرهنگیم ) مرسی احسان..ببینمت..

سلا م مرتضی جان خوشحالم اینجا سر زدی
این که دیر شد دلایلی داشت .....
نمی شود همه چیز را نوشت و را حت انتقاد کرد توی شهر کوچک ما همه با هم دوست هستند. و همه همدیگه رو می شناسند سخته انتقاد دلخور میشن از آدم .
انشالاه که متوجه باشند متاسفانه یکی از چیزهایی که مارو عقب انداخته همین به قول معروف روحیه چوکلکی که حتی آدم بزرگهامون هم دچارشند . هر جا هستی موفق باشی .

لیدا شنبه 14 دی‌ماه سال 1387 ساعت 13:44 http://lina.blogsky.com

سلام...

وبلاگ هر چه تو را بیاد من بیاورد زیباست آپدیت شد ...

مصاحبه با غلام علمشاهی مدیر موسسه آوای نکیسا

پستی مشترک در وبلاگ های ناصریایی ...

منتظر همدلی های دوستان عزیزم هستم ...

یا حق ...

جرون شنبه 14 دی‌ماه سال 1387 ساعت 16:06 http://www.joronn.blogfa.com


به به به این قلم. احسان اگه در کنار فیلم قلم هم بزنی فکر کنم ...
در مجموع موسیقی زیبایی بود و البته بعضی جاهاش ناراحت کننده
موفق باشی

سلام مهندس
ای کلک دگه چه کاسه ای زیر نیم کاستن

بنگری شنبه 14 دی‌ماه سال 1387 ساعت 23:06 http://www.bangeree.blogsky.com

سلام احسان عزیز ..
تشکر بابت این گزارش.
امیدوارم جناب سالاری فیلمی ارائه نمایند از محرومیت مردمان بشکرد مرکزی بشکرد بند مارز ... پارمند ..بشکرد چند فرسنگی دور از شهرستان میناب نه بشکردی که چند فرسنگی نزدیک به شهرستان میناب است ! موفق باشند .

شما هم شاد و موفق باشید

سلام بنگری
بشکرد مشکال الدین
البته سالاری دوتا فیلم در باره بشکر د ساخته این سومیه
۱-میراث خاک
۲-نام من بشکرد
مرسی که سرزدی

پیرمرد دیریا شنبه 14 دی‌ماه سال 1387 ساعت 23:55 http://www.hormozpic.blogfa.com

اقا سلام
منظورت از ظریف همو مجری برنامه دانشگاه هسته؟
بابا او که ظریف نن!!
ببخشیو
چیزه دگن!

سلام
نه منظورم اون نیست.

حسن بردال شنبه 14 دی‌ماه سال 1387 ساعت 23:56 http://loor.blogsky.com

سلام احسان عزیز
آقا از لطفت ممنونم, زحمت زیادی کشیدی, ان شاءالله در ادامه راه تجربه های بهتری با هم و در کنار هم داشته باشیم. در ضمن اون یکی مطلبت استفاده شد.

خواهش می کنم خان

میرزایی یکشنبه 15 دی‌ماه سال 1387 ساعت 01:25

سلام احسان جان
اجازه بده بیام بانددستتو عوض کنم
پیرشی

مسعد جان تف کن تو ش شنا کنیم
پیراشکی

خالو مسیح یکشنبه 15 دی‌ماه سال 1387 ساعت 16:48 http://khalo0-masih.blogfa.com

یاالله ... بدو وبلاگ که کار جدید پیوند امناهادن خیلی خوشکلن...

حتما یه سر بزن خوشحالم اکنی .

یالله بای

به چشم

>>>~ انعکاس آب ~<<< یکشنبه 15 دی‌ماه سال 1387 ساعت 19:12 http://www.enekaseab.bolgsky.com

دیروز خاطره است..
فردا یک راز..
و
تنها امروز هدیه ای ست برای تو....
وبلاگم به روزه سر بزن.

مرسی از خبرت

نهنگ یکشنبه 15 دی‌ماه سال 1387 ساعت 22:28

متاسفانه نتونستم بخونم و استفاده کنم.بعدا...

مرسی نهنگ

خودش دوشنبه 16 دی‌ماه سال 1387 ساعت 00:36

راستی بی تو چه باز بکنم
زمزم یا خوشگوار

بی مه خودش افهمت چه باز بکنت

وحدانی دوشنبه 16 دی‌ماه سال 1387 ساعت 12:49 http://www.goranaz.blogsky.com/

سلام

سر فرصت بشینم بخونم بهتره
آخه کلی تعطیلی داریم

مطالبتان رو همیشه دنبال میکنم

در پناه حق باشید برادران افسانه ای

یالا منصور خان
حق نگهدارت

جغد بندری دوشنبه 16 دی‌ماه سال 1387 ساعت 14:26 http://www.joghd11.blogsky.com/

خیلی روون و خوندنیه...ولی مواظب خو به. شکارچی در کمینتن...
زیاد بال مگه...

مرسی جغد تو تغییر اتکردن چه بودن ؟ نه که زندگی متاهلی به آدم ایتکا اکونت؟ توی پریدن تو شکارم اتکه

زنی درمیان جمع دوشنبه 16 دی‌ماه سال 1387 ساعت 20:22 http://amineshrf.blogspot.com

سلام
خسته نباشی. فکر میکردم فقط نگاه خوبی برای فیلمسازی دارین ولی میبینم که خوب هم مینویسین. ما که دوریم اتفاقای بندرو از وبلاگ شماها میخونیم. ممنون

سلام خیلی خوشحال شدم
به مهندس و بارمان سلام برسون

انعکاس آب سه‌شنبه 17 دی‌ماه سال 1387 ساعت 03:27 http://www.enekaseab.blogsky.com

سرزمین روان ما بسیار بزرگتر و شکوهمند تر از جهان پیرامون مان است . کسانی را بدان راه دهیم که سزاوار آن باشند . ارد بزرگ

انعکاس آب به روزه سر بزنی خوشحال میشم...[گل]

ماهی بالی دوشنبه 30 دی‌ماه سال 1387 ساعت 09:30 http://mahibali.blogsky.com/category/cat-14/

از لطف تو مه .....

سلام بر ماهی بالی عزیز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد